۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶

بازنگری در صدور فرایندهای مجوز نشر یک ضرورت اعلام شد

بازنگری در صدور فرایندهای مجوز نشر یک ضرورت اعلام شد

جلسه 22 کارگروه نظام نوآوری در حوزه فرهنگی با موضوع هم­اندیشی " نظام نوآوری صنعت نشر" در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه مدل طراحی شده نظام نوآوری صنایع فرهنگی مبتنی بر مطالعات مفهومی و اولیه و تصویب چشم­ انداز و اهداف کلان نظام نوآوری صنایع فرهنگی، با موضوع ساماندهی بازار و تجاری سازی در حوزه صنعت نشر بررسی شد.

پس از ارائه این گزارش، اعضا بر نگاشت نهادی این گزارش با توجه به نقش فعالان صنعت نشر و میزان قدرت این کنش گران و بر توام بودن حرکت از بالا به پایین مبتنی بر احصا راهبردهای کلان و مشترک در تمامی شاخه های صنایع فرهنگی و حرکت از پایین به بالا تاکید کردند.

در ادامه این جلسه، با توجه به لزوم هماهنگ‌ سازی تمام نهادها، کنشگران و هماهنگی بین آنها در راستای طراحی سیاست ها و اقدامات نظام نوآوری صنعت نشر؛ نمایندگان نهادهای مختلف؛ مانند حوزۀ علمیه، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد فناوری نرم و هویت­ ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انتشارات کانون پرورش فکری و ... به ارائه گزارش خود پرداختند.

شناسایی و حذف موازی کاری ها در این حوزه، رفع خلاهای ساختاری و کارکردی، به روز رسانی ساختار تولید، توجه بیشتر به ساماندهی به بخش تقاضا و ارتباط بین این بخش و بخش تولید، لزوم حمایت بیشتر از تولید محتوای اسلامی-ایرانی، بازنگری در فرایند صدور مجوز از اهم مواردی بود که توسط اعضا مورد تأکید قرار گرفت.

پس از تکمیل مرحله تدوین راهبردها، این راهبردها در جلسات آتی کارگروه با حضور نهادهای فعال در این حوزه بررسی خواهد شد.
 

کد خبر 2364986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha